Embrace the day

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Rebecka - 10 augusti 2010 19:40

Halloj!

Har inte skrivit på ett tag för jag har nästan helt glömt de c(; 

Men nu är jag här igen. Senaste nytt är att jag varit på Lulekalaset i lördags. Träffade folk lyssnade på musik och gick omkring en hel del.


Men, det var då det här är nu :)

Idag har jag jobbat förmiddag, 08.00-14.15 Det var full rulle hela dagen vilket passar mig. Hade något att göra hela tiden. När jag sedan kom hem lastade jag av lite saker och for sedan till affären, här skulle bakas ;9


Det blev muffins, stora och små, vanilj och banan

Visst ser det gott ut. Det var de också ^^


Ingredienser

ca 14 muffins

2 st ägg

1 dl socker

1,5 dl mjölk

0,5 dl 50 g, flytande matfett

2,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

0,5 dl kakao


Gör så här

1. Sätt ugnen på 225°. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölk och matfett. 2. Blanda mjölet med bakpulver, vaniljsocker och kakao och tillsätt det. Rör till en jämn smet och fördela den i muffinsformar av papper eller använd en muffinsplåt.

3. Grädda i 10–12 minuter.


Toppig

Färdigt på: 10 min

Ingredienser

60 g mjukt smör

5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 msk färskpressad citron, saften

100 g Philadelphiaost

Några droppar valfri karamellfärg


Gör så här

1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt.

2. Vispa i Philadelphiaosten.

3. Färga glasyren i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit.

4. Bred den på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.

_________________________________________


Ansträngde mig lite extra när jag gjorde dem, skulle försöka hinna klart med dem innan Krille kom hem vilket resulterade i att jag for till affären 3 gånger! Efter det har jag tittat lite på Fokis blogg och längtat utomlands :'( Har aldrig varit men skulle vilja fara.


Nu ska jag gå och vara social ;P

Ses^^


Bakar frilla ;P

Presentation

Omröstning

Känner jag dig? '.'
 Ja
 Nej
 Inte än :P

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards