Embrace the day

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Rebecka - 8 februari 2010 17:15

Hej

Idag började vi jobba :) Upp kl 06.00 för att vara i stallet 06.40

Vi packade lite grejor, lastade hästar och drog till Jägersro :) där lastade vi ur, selade 4 hästar och for på en "joggigrunda" ;) Just de, jag har kört två hästar idag ^^ en valack som heter Enjoy och ett sto vid namn Elsa :)

Den första rundan gick inte så bra ens från början... Jag började med att ta för hårt i tömmarna så att Enjoy blev stressad :S Så jag låg bakom Jenny hela tiden :P Nästa tur gick något bättre. Elsa är en snäll tjej men även här fick jag en del problem. Jag har inte riktigt kommit på hur jag ska så att de inte ska dra iväg med mig, men som sagt gick det mycket bättre den gången :)


När vi hade kört klart for vi hem med hästarna och for sedan tillbaka för att äta lunch på Jägers :) Väl tillbaka i stallet fick vi pyssla med hästarna och gå med vissa av dem till walkern ;) När allt var klart där slutade vi och ja, nu sitter jag hät och skriver :) Dags att äta nå mat :)

Ses ^^

Ovido - Quiz & Flashcards